Pel sol fet de ser dona i en nom de la moral sexual, la societat selecciona i castiga de forma exemplar a personatges de la vida pública.
Això és el que ha fet amb la tinent de l'exèrcit de l'aire nord-americà Kelly Flinn, la qual coneixent les restriccions morals del reglament militar, ha tingut relacions adúlteres, malgrat haver estat avisada que incomplia la normativa. La pena era el consell de guerra i sembla que ha acabat en baixa honrosa amb la consegüent pèrdua de la condició de pilot, públic o privat i acusada d'adulteri, mentida i desobediència. Moralment sorprèn la relació entre fet i condemna.
En definitiva que, la senyoreta Kelly, va
passar de ser l'orgull del triomf de la dona, ja que des de l'any 1995 era el
primer membre femení de la força aèria que pilotava una fortalesa volant
coneguda com a B-52, a ser vilipendiada i posada com a paradigma infractor de la moral sexual cultural
americana.
Quan les societats falsament aperturistes
obren les seves portes a les reivindicacions i pretensions de les dones, moltes
no s'imaginaven que les esperava. En primer lloc, en el cas que ens ocupa, la
no participació en l'activitat bèl-lica directa, relegades en segon terme, fins
a la Guerra del Golf en que aquesta pràctica, que tan poc ens dignifica com a
humans, va ser ampliada a elles. Això suposava la convivència amb soldats de
l'altre sexe; l'ensinistrament com a reclutes en casernes on, algunes, han estat sotmeses a
vexacions pròpies de Sade, documentades en Virgínia, Maryland i Misuri i que no
han estat denunciades per por a represàlies. No tot ha estat immersió violenta
pròpia de les integracions socials, ja que sembla cert que, els dos sexes van
conviure en el Golf al vaixell de guerra Arcàdia, on la situació pròpia de
tensió i el retraïment espacial van fer la resta: el deu per cent de dones van
quedar embarassades. De vaixell de guerra es va passar al "love boat".
Quan el general John Shalikaskvili,
defensor de la integració, comenta fets semblants propis de la convivència,
digué: "El sistema funciona bé, és
la gent la que està fallant". Fallant; sí. Jo també vaig haver de
llegir-ho dues vegades.
La tinent en qüestió, si bé va aconseguir
la feina difícil de dominar un B-52, no va ser capaç de controlar la seva libido.
És normal que la sexualitat sigui més complexa. Ni la seva intel.ligència
cegada per l'amor va descobrir que el seu amant, en Marc Zigo,
entrenador de futbol infantil, rere l'oferta d'immunitat, declararia contra
d'ella i l'enganyaria amb falses promeses. L'amor com la mentida són propis de
la condició humana.
Però el que realment és preocupant és la
moral hipòcrita de la societat americana, extrapolable a la nostra. Per una
banda es mostra oberta, permissiva, progressista i es reflexa en una noia jove,
atractiva, avantguardista, a la qual li és permet qualsevol tipus de feina,
però se la carrega quan ella, fent us de les seves passions i enamorada, és
acusada d'adulteri; activitat que
curiosament es realitza entre dos. Fets semblants realitzats per soldats
masculins no han tingut la mateixa
condemna.
La base de la societat americana resta
representada en la família i una dona que atenta contra la seva base, no té
dret a treballar com a defensora de la
llibertat. Possiblement pensin que exaltant la lleialtat no es traïciona
a la pàtria i si aquesta reposa sobre la família, s'ha de protegir de
depredadors. Curiosa paradoxa. Si li permetessin pilotar la màquina després
d'haver estat estimada, de segur que estaria en òptimes condicions afectives
per a conduir-la amb menys agressivitat. Evitar que es creïn lligams afectius a
l'exercit, és evitar sentimentalismes en moments crítics com decidir entre
l'amant i la pàtria. S'autoritza la guerra per a defendre la llibertat, però no
autoritzen que la persona la qual llenci les bombes sigui promíscua.
Però no siguem ingenus, no s'acusa als
homes adúlters, aquests no creen imatge sensible. Tan sols la dona d'en Cèsar ha de ser honesta i demostra-ho És perillós així per vosaltres dones que
Kelly sigui considerada com a una heroïna contemporània romàntica. Penseu que
el models sempre són els mateixos, dones maques, solitàries, enamorades i
destruïdes per l'amor de l'home cruel.
Es busca a la dona atractiva, a la Barbie, a Lady Di; un model que
serveixi d'exemple per a tots i quan s'ha localitzat se l'expulsa del paradís
per a exemple general..
El triomf personal aconseguit per ella, no
era prou per a tenir-la contenta. No hi ha prou amb el narcisisme, necessitem
d'objectes fora de nosaltres mateixos i aquests es troben en l'amor que ve a
emplenar el que ens manca. Però, aquest és el lloc de la contradicció, de la
prohibició social, que dicta unes normes rigoroses de caire sexual i que a
aquestes dones les reclama un gaudi
místic, gairebé com el de Santa Teresa. Per atrevir-se, ara resta sola sense exèrcit, sense amant traïdor
i expulsada del paradís.
La sexualitat és enigmàtica i natural.
Alguns insisteixen en controlar-la dins la societat tant a mascles com a
femelles, de vegades per diferents motius. Henry Ford s'informava
exhaustivament de les relacions sexuals dels seus treballadors, afirmant que
per a regular la racionalització de la producció (com per a regular la guerra) calia vigilar la
pulsió sexual, dominar-la, satisfer-la.
El que és cert és que la nostra cultura
reposa en la coerció dels instints, hi ha repressió sobre el sexe, primer en la
família, després en la societat. Contràriament al que es pensa, la solució no
està en l'alliberament sexual proposat per Reich, perquè la sexualitat seguirà
produint incongruències sempre que es vulgui cercar-la i només dóna els seus
misteris a la psicoanàlisi i certament el seu secret no produeix molta eufòria:
tots hem estat expulsats del paradís quan la van gaudir.
No hay comentarios:
Publicar un comentario